Co To jest Search Engine Optimization (SEO) i dlaczego jest to ważne

Alex Chris ALEX CHRIS106 komentarzy

czym jest seo

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest ważna dla sukcesu każdej firmy online. Każdy webmaster powinien zrozumieć, czym jest SEO, jak to działa i potencjał ruchu, jaki może generować dla wszystkich typów stron internetowych.

W tym przewodniku SEO dowiesz się:

Czym jest SEO?

Dlaczego SEO jest ważne?

Wprowadzenie do SEO dla początkujących

Najlepszy sposób, aby dowiedzieć się, jak działa SEO

SEO i marketing cyfrowy

Kluczowe Szkolenia

Czym jest SEO?

SEO oznacza Search engine optimization. Jest to zbiór zasad optymalizacji Twojej strony tak, aby mogła ona osiągać wyższe pozycje w wynikach organicznych wyszukiwarek.

Jest to świetny sposób na zwiększenie jakości strony internetowej poprzez uczynienie jej przyjazną dla użytkownika, szybszą i łatwiejszą w nawigacji.

SEO można uznać za kompletne ramy, ponieważ cały proces ma szereg zasad( lub wytycznych), szereg etapów i zestaw kontroli.

Dlaczego SEO jest ważne?

Na dzisiejszym konkurencyjnym rynku marketing SEO jest ważniejszy niż kiedykolwiek.

Wyszukiwarki służą milionom użytkowników dziennie szukających odpowiedzi na swoje pytania lub rozwiązań swoich problemów.

Kurs SEO

Jeśli masz witrynę internetową, blog lub sklep internetowy, SEO może pomóc ci uzyskać ukierunkowany wolny ruch z wyszukiwarek.

Search engine optimization jest ważne, ponieważ:

Większość użytkowników wyszukiwarek (ponad 65% - patrz wykres poniżej) jest bardziej skłonna kliknąć jedną z 5 najlepszych sugestii na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Aby skorzystać z tego i zyskać odwiedzających Twoją witrynę internetową lub klientów sklepu internetowego, Twoja strona musi pojawić się na jednej z najlepszych pozycji.

SEO to nie tylko wyszukiwarki, ale dobre praktyki SEO poprawiają wrażenia użytkownika i użyteczność strony internetowej.

Użytkownicy ufają wyszukiwarkom, a obecność na najwyższych pozycjach dla wyszukiwanych słów kluczowych zwiększa zaufanie do witryny internetowej.

SEO jest dobre dla promocji społecznej witryny sieci web. Osoby, które znajdą Twoją witrynę internetową, przeszukując Google lub Yahoo, częściej promują ją na Facebook, Twitter lub innych kanałach mediów społecznościowych.

SEO jest ważne dla sprawnego działania dużej strony internetowej. Strony internetowe z więcej niż jednym autorem mogą skorzystać z SEO w sposób bezpośredni i pośredni. Ich bezpośrednią korzyścią jest wzrost ruchu w wyszukiwarkach, a ich pośrednią korzyścią jest posiadanie wspólnych ram (list kontrolnych) do wykorzystania przed publikacją treści na stronie.

SEO może umieścić cię przed konkurencją. Jeśli dwie strony internetowe sprzedają to samo, strona zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek jest bardziej prawdopodobna, aby mieć więcej klientów i zwiększyć sprzedaż.

Rankingi SEO i Ctr (Click Through Rate)

Większość ruchu w wyszukiwarkach trafia do pierwszych 5 wyników. SEO jest ważne, ponieważ może pomóc ci osiągnąć wyższe rankingi i uzyskać większy ruch.

Wprowadzenie do SEO dla początkujących

Dla początkujących SEO powyższa definicja może brzmieć skomplikowanie.

Mówiąc prościej, Search Engine Optimization to sposób na ulepszenie Twojej witryny tak, aby pojawiała się bliżej najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google, Yahoo, Bing lub innych wyszukiwarek.

Podczas wyszukiwania w Google kolejność wyświetlania zwracanych wyników jest oparta na złożonych algorytmach.

Algorytmy te (znane również jako czynniki rankingu wyszukiwarek) biorą pod uwagę wiele czynników, zanim zdecydują, która strona internetowa będzie wyświetlana na pierwszym miejscu, drugim miejscu itp.

Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek daje przewagę nad Nie zoptymalizowanymi witrynami i zwiększa szanse na wyższą pozycję.

Obejrzyj Krótki film poniżej, który wyjaśnia w łatwym do zrozumienia języku, czym jest SEO i jak to działa.

Ten film wyjaśnia w prosty sposób, czym jest SEO (ang. search engine optimization) i dlaczego jest to ważne. Zaczyna się od podania definicji SEO, a następnie wyjaśnia, jak działa SEO.

Jakie są główne etapy procesu optymalizacji pod kątem wyszukiwarek?

Jak wspomniałem powyżej, SEO nie jest procesem statycznym, ale raczej ramą z zasadami i procesami.

Dla uproszczenia SEO można podzielić na 3 główne typy:

Przegląd SEO

Przegląd SEO

Techniczne SEO: dzięki technical SEO możesz zapewnić, że wyszukiwarki mogą indeksować i indeksować Twoją stronę bez żadnych problemów.

On-site SEO: zasady mające zastosowanie do witryny i treści, aby była przyjazna dla wyszukiwarek.

Off-site SEO: sposoby promowania swojej strony internetowej lub bloga, dzięki czemu może uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Techniczne SEO

Pierwszy etap procesu SEO nazywa się technicznym SEO. Jak sama nazwa wskazuje, techniczne SEO nie ma nic wspólnego z rzeczywistą treścią witryny lub metodami promocji witryny.

Ma to związek z ustawieniami, które należy skonfigurować, aby ułatwić pracę gąsienic wyszukiwarek. Zazwyczaj po poprawnym technicznym SEO możesz nie mieć z tym do czynienia ponownie.

Z drugiej strony, jeśli masz problemy z indeksowaniem i indeksowaniem, może to negatywnie wpłynąć na twoje rankingi.

Aby przeprowadzić przegląd technicznego audytu SEO i upewnić się, że wszystko działa zgodnie z oczekiwaniami, przeczytaj nasz przewodnik techniczny SEO.

SEO na miejscu

Drugim etapem jest SEO na stronie. SEO na stronie ma do czynienia przede wszystkim z treścią i innymi elementami znajdującymi się na stronie.

W przeciwieństwie do technicznego i off-page SEO, głównym celem SEO na stronie jest dostarczenie wyszukiwarkom wystarczająco dużo sygnałów, aby mogły zrozumieć znaczenie i kontekst treści.

Pamiętaj, że wyszukiwarki nie czytają strony jak ludzie, więc szukają sygnałów, aby dowiedzieć się, o co chodzi na stronie.

Na tym etapie będziesz zajmował się strukturą strony internetowej, słowami kluczowymi SEO, optymalizacjami tytułów, nagłówkami, linkami wewnętrznymi, SEO obrazów, strukturyzowanymi znacznikami danych i innymi technikami, które mogą wysyłać odpowiednie sygnały do wyszukiwarek.

Jeśli zastosujesz się poprawnie, SEO na stronie poprawi również użyteczność i wiarygodność strony internetowej lub bloga.

Należy pamiętać, że optymalizacja treści jest częścią SEO na stronie, ale czasami jest to określane jako SEO treści.

Nasz przewodnik SEO na stronie szczegółowo wyjaśnia różne techniki SEO na stronie.

Off-site SEO

Trzecim etapem jest SEO poza stroną.

Oprócz zmian, możesz zrobić na swojej stronie (on-site SEO), aby uplasowała się wyżej w SERP, innym sposobem na poprawę pozycji witryny w rankingu jest użycie technik SEO poza witryną.

Off-site SEO jest ogólnie znany jako link building, ale wolę używać terminu Promocja witryny internetowej, ponieważ właściwy sposób promowania strony internetowej wymaga o wiele więcej metod i technik niż budowanie linków.

Dlaczego SEO poza stroną jest ważne?

Ogólnie rzecz biorąc, gdy użytkownik wpisuje zapytanie, algorytmy wyszukiwarek sprawdzają ich indeks i próbują znaleźć najlepsze strony, które mogą zaspokoić intencje użytkownika.

Strony, które są dobrymi kandydatami pojawiają się na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania.

Jednym z czynników decydujących o pozycji strony w wynikach jest liczba linków przychodzących (linków zwrotnych).

Linki zwrotne są sygnałem zaufania i w zależności od tego, gdzie linki przychodzą, mogą znacznie wpłynąć na Twoją pozycję w rankingu.

Jeśli linki pochodzą ze znanych i zaufanych stron, Twój ranking zostanie pozytywnie zmieniony.

Jeśli są to linki płatne, linki w katalogach artykułów, farmy linków lub wynik wymiany, Twój ranking zostanie negatywnie zmieniony.

Uzyskanie linków w ten sposób jest naruszeniem wytycznych Google i najprawdopodobniej spowoduje to również karę Google.

Co możesz zrobić, aby uzyskać więcej linków?

To bardzo dobre pytanie i jestem pewien, że jeśli wyszukasz w Internecie tę frazę, otrzymasz setki różnych odpowiedzi.

Możesz przeczytać ten artykuł o tym, jak podejść do budowania linków, ale Twoim głównym celem nie jest zdobywanie linków, ale jak tworzyć dobrej jakości treści na swojej stronie internetowej.

Dobra treść zapewni Ci naturalne linki, które z kolei dadzą ci wysokie rankingi i ruch.

Jeśli spróbujesz kupić linki lub uzyskać je w łatwy sposób, możesz mieć tymczasowy sukces, a następnie zobaczyć, jak twoja strona zniknie z najlepszych stron po następnej aktualizacji Google.

Jaki jest najlepszy sposób, aby dowiedzieć się, jak działa SEO?

Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, jak działa SEO, jest ćwiczenie SEO.

Oprócz nauki różnych koncepcji i teorii, jedynym sposobem, aby dowiedzieć się, czy to, czego się nauczyłeś działa, jest zastosowanie różnych technik SEO na stronie internetowej i monitorowanie rankingu.

Jeśli Twoje rankingi i ruch organiczny rosną, oznacza to, że jesteś we właściwym kierunku. Jeśli nie, będziesz musiał zmienić swoją strategię SEO i plan działania.

Zasoby, aby dowiedzieć się więcej o SEO

Jak działają Wyszukiwarki - przed rozpoczęciem SEO ważne jest, aby zrozumieć, jak działają Wyszukiwarki. W końcu twoim celem w SEO jest wpływanie na wyszukiwarki, aby "ufały" Twojej witrynie, a wiedza o tym, jak faktycznie oceniają strony internetowe, pomoże Ci podejmować lepsze decyzje.

Podstawy SEO dla początkujących - jeśli nie wiesz nic o SEO, zacznij od SEO starters guide, jest idealny dla początkujących.

The Complete SEO Course - nasz własny kurs SEO, który obejmuje wszystkie aspekty SEO z przykładami i przykładami krok po kroku.

Jak zostać ekspertem SEO-przewodnik z listą zasobów, aby być na bieżąco z nowymi wydarzeniami w świecie SEO.

DIY Seo Tutorial-samouczek Jak zrobić SEO na własną rękę. Obejmuje zarówno podstawowe, jak i zaawansowane koncepcje SEO.

Lista kontrolna SEO-przydatna lista kontrolna, aby sprawdzić, czy zoptymalizowałeś wszystkie elementy.

Search Engine Optimization (SEO) Starter Guide-przydatny przewodnik Google dla początkujących do SEO.

Jaka jest różnica między SEO a marketingiem cyfrowym?

Niektórzy ludzie często pytają mnie " czy SEO to to samo, co marketing cyfrowy?"Najprostszą odpowiedzią, jaką mogę dać, jest to, że SEO jest jednym z narzędzi dostępnych w twoim arsenale marketingu cyfrowego.

SEO może być częścią ogólnej kampanii marketingu cyfrowego, która zwykle obejmuje inne rzeczy, takie jak promocja w mediach społecznościowych, PPC, strategia treści itp.

Więcej informacji: różnica między SEO a SEM

Dobra treść jest nadal najważniejszym czynnikiem sukcesu z SEO lub bez niego

nAVHu7rMELFy8vWn